În acest an, Ministerul Mediului din Republica Moldova va reglementa standardele de emisie Euro-5 și Euro-6 pentru vehiculele ușoare cu motoare diesel și cele pe benzină.
Standardele de emisii Euro reprezintă un set de reglementări ale Uniunii Europene pentru limitarea emisiilor poluante ale vehiculelor. Acestea sunt actualizate periodic pentru a reduce impactul negativ al transportului asupra mediului și sănătății publice.
Am contactat telefonic doi reprezentanți ai Agenției Mediului din Moldova pentru a afla mai multe detalii — Șef Direcție Laborator pentru calitatea aerului, Natalia Platon și Șef Direcție Politici Protecția Aerului Atmosferic, Andrei Cucoș:
Euro 5, implementat în 2009, a impus limite stricte pentru emisiile de particule și oxid de azot (NOx) pentru vehiculele diesel, precum și restricții pentru hidrocarburi și monoxid de carbon la vehiculele pe benzină.
Euro 6, intrat în vigoare în 2014, a impus limite și mai stricte, vizând reducerea semnificativă a emisiilor de NOx de la vehiculele diesel și reducerea suplimentară a emisiilor de particule. Standardele Euro 6c și Euro 6 d — au inclus teste mai riguroase în condiții reale de conducere (Real Driving Environment) pentru a asigura conformitatea vehiculelor în utilizarea cotidiană.
Aceste standarde au avut un impact major asupra industriei auto, stimulând inovația în tehnologii precum filtrele de particule, sistemele de reducere catalitică selectivă (SCR) și motoarele electrice hibride. Cu toate acestea, implementarea lor a fost însoțită de provocări, inclusiv costuri mai mari de producție și necesitatea adaptării infrastructurii de testare și certificare.
Introduse pentru prima dată în 1992, standardele Euro sunt esențiale pentru reducerea poluării și protejarea sănătății publice în Uniunea Europeană, reflectând angajamentul UE pentru un mediu mai curat și mai sustenabil.
Comments: (0)